E-handel
Du kan köpa alla våra periodbiljetter 30 dagar i vår e-handel. Du kan även ladda ditt resekort med reskassa.
För att ditt köp ska fungera så smidigt som möjligt rekommenderar vi följande webbläsare:
- Google Chrome
- Firefox
- Safari
Kom igång
Du behöver ha ett resekort innan du handlar via e-handeln. Har du inte det köper du ett. Det kan du göra på bussen eller hos våra försäljningsombud.
När du köper ett resekort måste du samtidigt ladda kortet med någon produkt eller reskassa. Det går inte att köpa enbart ett resekort.
Registrera konto
Skapa ett konto och registrera ditt resekort. Genom att göra det kan du se ditt saldo och spärra ditt kort. När du lägger upp ett nytt konto får du en e-post med en aktiveringslänk. Klicka på länken så kommer du tillbaka till e-handeln och kan logga in.
Du kan köpa periodbiljett och ladda reskassa utan att registrera konto.
Laddningstid
Om du laddar ditt resekort med en period eller reskassa innan klockan 18.00 kan du använda den köpta produkten morgonen efter. Det dröjer ett tag innan uppgiften om ditt köp går ut till samtliga bussar i hela länet.
Aktivering
När du har laddat en biljett på ditt kort behöver du aktivera biljetten. Det gör du ombord på bussen eller hos våra försäljningsombud. Du kan även aktivera biljetten ombord på Tåg i Bergslagen.
Du kan inte aktivera kortet ombord på SJ-tåg.
Betalning
I vår e-handel kan du betala med:
- VISA
- Mastercard
- Diners Club
- Internetbank (Gäller endast Nordea)
Förlorat kort
Om du förlorar ditt resekort kan du spärra kortet i e-handeln. Kortet ersätts inte men genom att spärra det kan ingen annan åka på det.
Åldersgräns
Enligt lag måste du ha fyllt 18 år för att handla i vår e-handel.
Säker betalning
När du betalar med ditt bankkort använder vi 3D Secure. Det är en extra säkerhet. När du betalar med bankkort måste du identifiera dig. Du skriver en personlig säkerhetsnyckel. Dina inköp blir trygga och säkra.
Den som ställt ut ditt bankkort kan hjälpa dig att ansluta till tjänsten.
Om något går fel
Om du stöter på problem eller har frågor. Kontakta vår kundservice.
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: vardagar kl 7.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Kundservice behöver veta vilken webbläsare och plattform du använder för att kunna ge dig den bästa hjälpen.
Senast uppdaterad: 12 januari 2024