Köpvillkor för e-handel
Dessa villkor tillämpas för köp av Dalatrafiks kort via www.dalatrafik.se
Betalning
Du kan välja mellan två betalsätt. Kortbetalning online eller via ditt Internetkonto hos din bank. Vid kortbetalning är det Visa, Mastercard och Diners Club som kan användas. För betalning via Internetbank gäller det enbart Nordea. Ingen begränsning finns av antal kortköp.
Leveranstid
Om du köper din produkt före klockan 18.00 finns den på ditt kort följande dag.
Bekräftelse
Så snart betalningen godkänts visas en bekräftelse på din skärm. Vi skickar även en bekräftelse till den e-postadress du har uppgett vid beställningen.
Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt är inte tillämplig på avtal som avser transport såsom kollektivtrafik. Det säger distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).
Om ditt resekort har gått sönder eller inte fungerar som det ska ska du reklamera kortet.
Fel eller försenade kort
Är kortet felaktigt eller försenat ber vi dig ta kontakt med oss.
Telefon: 0771-959595
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Adress:
Dalatrafik "E-handel"
Box 924
781 29 Borlänge
Mer information om våra regler och kort hittar du i våra Resevillkor.
Förlorat kort
Om du förlorar ditt resekort kan du spärra kortet i e-handeln. Kortet ersätts inte men det spärras. Ingen annan kan åka på det.
Missbruk av tjänst
Om tjänsten missbrukas kan Dalatrafik spärra en person från vidare användning av denna tjänst.
Avtal
Om du genomför ett köp godkänner du att Dalatrafik:
- registrerar uppgifter om din bank
- registrerar uppgifter som du lämnar i formuläret för att kunna genomföra kortköp
- kan skicka ut viktig information
Vi reserverar oss för eventuella ändringar av tider och priser.
Säkerhet kring personuppgifter
Dalatrafik är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av Dalatrafiks kort.
Det är viktigt att du känner dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt. Så här arbetar vi med GDPR.
Du måste ha fyllt 18 år för att handla i vår e-handel. Det gäller även för betalning via autogiro av Dalatrafiks kort.
Vill du ha information om hur dina personuppgifter behandlas eller vill du att felaktiga uppgifter ändras? Kontakta Dalatrafik!
Personuppgifter
Dalatrafik
Box 924
781 29 Borlänge
Senast uppdaterad: 7 oktober 2024